dilluns, 8 d’octubre del 2012

Travesia Monte Perdido

Ací vaig a detallar la travessia de Monte Perdido. Que s'ho vam passar de categoria, no tardarem en fer-ne un altra perquè ens hem quedat tots en més ganetes.

Fotos camera Pep Fotos camera Jose
Fotos camera JaviFotos camera Raul

- El dia 26-09-12 de vesprada eixirem cap a Torla (Huesca) arribant a les 21:30 de la nit, tenim el refugi Lucien Briet reservat, està molt bé perquè ens dóna la possibilitat de reservar el llit en una habitació amb lliteres i així no hem de muntar tenda de campanya al camping i desmuntar-la i dormint a covert.

- El dia 27-09-12 a les 06:00 ens piquen les ganetes i no esperem al despertador, ja estem tots en dansa, ens preparem els trastos i com que no hi ha res obert ens disposem cap al parking d'Ordesa.
A les 07:15 comecem a caminar, tela marinera, només començar els 4 primers kilòmetres hem de pujar un desnivell de 1100 metres, amb poques paraules anem pujant, eixim del bosc, i arribem a les clavijes de Carriata situades a uns 2000 metres d'altitud, la verticalitat és impresionant, trepem les clavijes agarrant-se als ferros (estan gelats del fred) i continuem fins al començament de la faja las flores que està situada a 2400 metres d'altitud, aquest recorregut és espectacular, camines per un tallat a mig paret amb una caiguda de 1000 metres a la part dreta, la senda és segura però si tens vertic malament.
Al final de la faja creuem el pedregal i pujem fins a la planicie de Millaris, molt xula, tornem a pujar per una paret vertical fins poder vorer el collado del descargador i la brecha rolando ens quedem a quadres, està tot nevat.
Pujem per la neu fins el Collado del Descargador que es troba a 2500 metres, desde ací comencem el descens cap al refugi de Goriz, però abans parem a dinar.
Després de 9 hores de caminata, 16.5 kilòmetres amb un desnivell de 1366 metres, arribem al refugi, allí ens espera a les 19 el soparet.
Track per a GPS del primer dia.

- Dia 28-09-12 a les 7 del mati toquem diana, a esmorzar. A les 8 comencem la pujada, perssupost tot amunt sense parar, al començament tot bé, el temps aguanta, però hi ha molt reguerols i al poc comencem a xafar neu, a partir dels 2500 metres la cosa comença a complicar-se, però continuem, als 2850 la cosa es complica hi ha moltíssima neu, més del que ens pensavem, comença a entrar neu a les botes, hi ha trams que hi ha més de mig metre de neu.
Per fi arribem al famos lago helado a 3000 metres, ací està més mal la cosa, hi ha trams de més d'un metre de neu, però nosaltres cap amunt.
En arribar a la escupidera, mare em cague, sense crampons ni piolets, com vam poder, vam pujar la punyetera escupidera, que per sort no va escupir a ningú, i cap amunt, en l'ultim tram a uns 3200 metres, uns companys xecos que venien al darrere ens van tirar una maneta, un d'ells va passar davant obrint-nos camí amb els crampons i vam continuar fins a dalt, vam fer PIC, moltes fotos rapidetes i cap avall que es quedavem palotets, no veiem ni 4 metres de la boira que hi havia.
La baixada la vam fer per la glacera per més seguretat, però ens enfonsavem fins a la cintura i teniem que anar amb compte de no relliscar, si no, hi havia el perill de baixar d'un cop, algú va estar a punt de provar-ho.
A les 17h estavem sans i afambrats al refugi, despres d'haver fet 8.4 kilometres en 8 hores i un quart, en un desnivell de 1158 metres, amb les botes plenes d'aigua.
Track del GPS del segon dia

- Dia 29-09-12 es vam despertar més tard, sobre les 7:30, és dia de tornada, la tornada la vam tindre que fer per la pradera perquè estava plovent, baixant per les clavijes de Soaso, també molt verticals, a mig matí va deixar de ploure i vam poder fer més fotos.
Després de 4.20 hores caminant i un desnivell de 1137 metres de baixada arribem al cotxe, canviar-se i cap a casa.
Track del GPS del tercer dia.

Al refugi vam menjar molt bé, els aseos els han canviat i estan millor.

Fotos del Viatge
Track del GPS de tot el recoregut junt.

1. Una passada de fotos. Esteu fets uns campions! Felicitats!!

2. Xulíssim!!! No hi ha paraules per a descriure la grandiositat d'eixos paissatges!!
    Vau aprofitar bé el viatge, eh!! ;)